24.-25.8.2013 se v bývalém vojenském areálu Mokré konala netradiční larp akce, která zde doteď neměla obdobu. Mezi hlavní organizátory patřil i náš sniper Skorch, kterého se ptám na podrobnosti a pocity za akce.
Koncem srpna jsi organizoval PA larp akci EDEN, co tě inspirovalo nebo táhlo k její realizaci?
Post apokalyptické larpy nejsou na scéně České republiky žádnou novinkou, bohužel jak už to tak bývá, tak většina kultury se směřuje do velkých měst. Nejčastěji jsou vázány na bývalé vojenskými komplexy (např. Milovice), které jsou více, či méně ponechány chátrání, což tvoří nepřekonatelnou kulisu post apokalyptické doby. Kulisu tedy máme, lidi také, tak proč to nezkusit?
Kolik účastníků prožilo tento víkend v ,,Mokrým“ a v jakém složení?
První ročník většinou nepřiláká tolik účastníků, jako ročníky následující. Letos se zúčastnilo krásných 23 hráčů, což je na první ročník velký úspěch. Po zveřejnění fotek od fotografa Patrika Cvaka, kterému tímto děkuji za výraznou pomoc nejen fotkami, ale i s organizací. Samotní hráči hru hodnotili akci pozitivně a mnozí z nich také připojili nápady „co bych rád/a viděl/a příští ročník“, což je pro organizátory ta největší odměna.
Akce byla věkově rozmanitá. Dalo by se snadno specifikovat věkem 17+.
Jaká byla podstata hry a její pravidla?
Vsadili jsme na jistotu jednoduchosti. Podstata hry byla velmi jednoduchá. Jednalo se o přežití v nehostinném prostředí radioaktivní zóny, kde hrozilo nejen nebezpečí od banditů Scavengers, nedostatku paliva pro generátor antiradiačního pole, ale i nebezpečí zevnitř. Hráči byli tedy vystaveni tlaku loupeživých banditů, ale i rozvratné sekty „Děti Edenu“, kteří chtěli otočit účinek generátoru tak, aby místo odpuzování radiace ji přitahoval a zesiloval.
Pravidla….nejlepší pravidla jsou žádná pravidla. Právě toto řešení se ukázalo maximálně funkční, jen na akcích typu PA. Bylo ustanoveno pouze jedno pravidlo a to, že zasažený hráč (ač zbraní či výstřelem) po zásahu padá do agonie. Pokud byl zásah smrtelný, tak se nesmí hýbat, pokud ne, tak se směl pomalu odbelhat k pomoci. Agonie trvala 30 minut, pokud do této doby nesehnal pomoc, hráč umíral a musel podstoupit reinkarnaci po danou časovou dobu.
Hodnotíš akci převážně jako úspěšnou, nebo je více věcí, co do příště doladit?
Akci jako kolektiv organizátorů hodnotíme jako úspěšnou. Asi by byla škoda vypisovat všechna pro a proti vlastními slovy, když je lez najít na: https://www.facebook.com/events/247741558697100/?fref=ts
Z čeho máš na dané akci nejlepší pocit?
Nejlepší pocit mám jednoznačně ze silné herní atmosféry, nasazení hráčů i organizátorů a celkového průběhu akce. Chyby byly, jsou vždy a budou, ale příště jich bude o to méně .
Co si myslíš, že byla nejslabší stránka akce?
Největší slabinou hry byla mírně přemrštěná herní ekonomika, což v některých fázích hry vedlo k dostatku, který nebyl žádoucí. Na tomto nedostatku jsme již zapracovali a příště se nevyskytne.
Plánujete další podobnou, případně navazující akci? Případně víte již kdy nebo kde se bude konat?
Akci dozajista plánujeme ve větším a lepším provedení. Místo buď zůstane stejné, pokud se vydaří jednání s přilehlou obcí, tak bude možnost se přesunout do nedalekého rozlehlého skladu JZD, který chátrá po několik let (vzdálenost od obce Mokré cca 10 km)
Děkuji moc za rozhovor se Skorchem a doufám, že se mu nadále bude dařit.
Johny